بلوکهای ژوردن و برد عددی آنها

پایان نامه
  • دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان
  • نویسنده حمیده حبیبی
  • استاد راهنما عباس سالمی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 0
چکیده

در این رساله ، ابتدا پیش نیازهای لازم برای فرم ژوردن یک ماتریس از جمله بردارهای ویژه تعمیم یافته، زیرفضاهای ویژه تعمیم یافته، زنجیرهای ژوردن و سرانجام بلوک و ماتریس ژوردن را معرفی می کنیم و قضایای مهم تجزیه فضاهای برداری مختلط را بیان می کنیم . در فصل دیگر تعاریف مربوط به برد عددی را بیان کرده و ثابت می کنیم که ماتریس n × n مختلط t ، هم ارز یکانی، بلوک ژوردن است اگر و فقط اگر برد عددی آن معادل دیسک دایره ای مربوطه باشد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تعمیم های برد عددی

مطالعه عملگرهای کرانداریکی ازموضوعات مهم دربحث نظریه گروهها است ساده ترین نمونه ماتریسها هستند که درتمام گرایش های ریاضی وجوددارند ماتریسها درریاضیات معرفی شدندوتاامروزویژگی های آنها بررسی می شودزیراآنهانقش مهمی درریاضی وکاربردهای آن بازی می کنند هدف اصلی پایان نامه مطالعه برد عددی عملگرهای خطی کراندارروی فضای هیلبرت وآشنایی با مسایل مطرح شده دراین زمینه را دارد

15 صفحه اول

برد عددی رتبه بالای نامعین

برد عددی رتبه بالای نامعین، تعمیمی از برد عددی ماتریس ها است. در این پایان نامه برد عددی رتبه بالای نامعین را مورد بررسی قرار می دهیم و آن را برای رده ای از ماتریس های j- هرمیتی به دست می آوریم.

15 صفحه اول

برد عددی ریشه سوم همانی

برد عددی عملگر خطی و کراندار t روی فضای هیلبرت h به وسیله زیرمجموعه ای روی صفحه ای از اعداد مختلط تعریف میشود. برای عملگرهای با دامنه متناهی البعد از فضای هیلبرت اگر برد عددی یک صفحه دایره ای شکل باشد آنگاه مرکز صفحه باید مقادیر ویژه مکرر t باشد به خصوص اگر t دارای چند جمله ای مینیمال همانی باشد در آنصورت برد عددی نمیتواند صفحه دایره ای باشد. در این پایان نامه نشان می دهیم زمانیکه h نامتناهی ال...

برد عددی عملگر سه قطری

برد عددی عملگرهای سه قطری با اتحاد های راگرز رامونجان بدست می آید در این پایان نامه برد عددی عملگر سه قطری و ماتریس های متناهی سه قطری مورد مطالعه قرار می دهیم و در حالت خاص نشان می دهیم که برد عددی ماتریس سه قطری با بعد متناهی کلاف محدب دو بیضی مشخص می باشد و با استفاده از این نتیجه برد عددی عملگر سه قطری در حالت نامتناهی را که مربع بدون راس می باشد را بدست می آوریم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023